4/9 JES Hoppsadel

 
OMG jag tror jag har hittat mina drömmars sadel! Inte till utseéndet men detta verkar vara den enda sadeln som jag någonsin kollat på som verkligen skriker högt att den är proppad av kvalité. Om ni kollar på filmen så får man en genomgång av vad man ska leta efter för att sadeln ska ligga så bra som möjligt på hästen och den här mannen har ju faktiskt skapat en sadeln som formas helt efter hästen den ska ligga på och som är specialbyggd just för oss kvinnor. Modellen som jag önskar går loss på 28 000! Får jag någonsin råd så ska jag köpa en sådan sadel till mig och min fina Flower.
 
          

Varför en Schleese sadel?

Den kommer att spara dig både pengar och tid! Sadeln måttbeställs efter dig och går sedan att forma efter vilken häst du än har i framtiden förutsatt att sadeln inte är alldeles för lång för hästen i fråga.

Du kommer alltså att slippa åka runt och leta sadel så fort din häst musklar på sig eller ändrar form på annat sätt.

Det kan verka som mycket pengar för en sadel men du kommer att kunna ha sadeln i 20 år och delar man 38 000kr med 20 år så blir det 1900kr om året. Då tillkommer kostnad för anpassning 1-4ggr/år beroende på vilken ålder och utbildnings/träningsståndpunkt din häst är i. Men det går lätt och fort att lösa.

Du kommer också att spara pengar på uteblivna veterinärbesök som du istället kan lägga på träning och tävling med en häst som nu kan prestera på sitt max.

JES Jive

 
 
JAG SKA DEFINITIVT SUGA PÅ DENNA ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ellsberg.blogg.se

Jag är en hästgalen morsa som älskar livet och vad det har att erbjuda!

RSS 2.0